Història
L’any 1965, el Distrito Forestal de Tarragona va construir diferents “casetons” pel Port, per poder netejar el bosc i donar feina als pobles rurals (un pla d’ocupació de Franco) .Primer van començar restaurant la casa forestal del Mascar, que anteriorment havia sigut una petita caserna de la Guardia Civil, però no es va utilitzar gaire. Posteriorment es va construir la caseta i la casa d’enginyers de Cova Avellanes ja que tenien aigua de la pròpia font. Poc després es va construir el Casetó de la Mola , l’actual refugi de Cova Cambra, d’aquesta forma podien treballar a la Mola de Catí. Per a poder construir-lo pujaven amb un Land Rover el material i garrafes d’aigua un cop tenien ple dos bidons de 200l, començaven a construir. Primer van construir la cisterna i un cop finalitzada ja la caseta. Durant aquell període s’estava treballant amb el nou traçat del camí del Port que és el que tenim actualment. També es va obrir la pista del Regatxol, per poder accedir fins al Pouet de Borràs i la ultima de les casetes construïdes va ser la del Tall Nou.
Treballadors del Distrito Forestal de Tarragona:
Adrian Grau Fores
Paco Palà
Jaume Palà
Hilario Barro
Manolo Calau
Jose Altadil
Enginyers:
Golobardes
Jose Luis Mirones
Transport “Land Rover”:
Emeterio Fabregat
Gràcies Adrian Grau Fores per tota la informació i fotografies.